Камчатка сімейна. Похід з дітьми влітку 2021

Туризм та відпочинок » розповіді про поїздки та екскурсії » європа » німеччина

Ідея цієї подорожі напрошувалася вже давним-давно. Що це я все їжджу на камчатку, вожу там когось, а своїх-то і не вожу. Загалом, прийшов час поїхати на камчатку всією сім’єю. Спочатку так вчотирьох і збиралися, але потім до нас приєдналася моя подруга, з якою ми ходили на зимовий урал, а потім і її дочка. І виявилося нас вже шість чоловік-цілком нормальна група.

Переліт на камчатку – це завжди складно, а вже з дітьми і поготів. Чесно кажучи, переліт лякав мене трохи не більше самого походу. Але ні, долетіли якось навіть ненапряжно. Поспали в літаку, попили каву в хабаровську, пограли в другому літаку і ми на місці. У минулому році, коли я одна летіла, вмоталася більше. І ось ми вже на краю землі,на березі авачинської бухти милуємося заходом.

Знайомство з камчаткою починаємо з музею. Я зазвичай музеї взагалі не люблю, мені там нудно. Але вулканаріум-це щось особливе. По-перше, все можна чіпати, крутити в руках, дивитися. По-друге, лекції завжди дуже цікаві. Я сама там вже четвертий раз, і все одно цікаво. Дітям взагалі захват – і камінчики помацати дали, і в макет печери залізли, і в бубон постукали. А бубон там робочий-завжди погоду виправляє. Мабуть, цього разу якось від душі настукали, що весь похід спека стояла.

Загалом, отримали уявлення про теорію вулканізму, можна і до практики переходити. Поїхали шукати чорний пісок, який, як нам розповіли, ще й магнітиться. Але не знаю, чи то магніт у нас несправжній, чи то пісок на халактирке вже не той – у нас нічого не примагнітило.на халактирському пляжі, як завжди, хвилі і безкрайній океан до самої америки.

Пісок теплий-теплий, ходити босоніж одне задоволення. І навіть закопатися в нього можна.

А ось вода все така ж крижана. Але дітям все дарма-пішли помочити ніжки, вилізли в мокрих кофтах.

А ще тепер на халактирському пляжі піаніно стоїть. Раніше воно, начебто, близько маякової бухти було, а тепер тут. Нарешті і я зробила цей кадр.

Ще в перший день було багато підготовки перед походом. Хоча начебто більшість продуктів закупили і упакували вдома. Але все одно не можна так просто взяти і перестати метушитися перед маршрутом. Суєта закінчується, як тільки сідаємо в машину. Це так здорово, коли не просто в невідомість їдеш, а знайомий водій по знайомій дорозі везе до улюблених вулканів.

Дорога піднесла нам сюрприз-прямо з машини побачили ведмедя! та не одного, а спочатку ведмедик пробіг, а потім за ним мама. І зовсім поруч. Сфотографувати встигла тільки мигцем і через брудне скло. Але це все одно дуже вражає-подивитися на дикого звіра так зблизька та ще й абсолютно безпечно, ми-то в машині. Зате більше не було питань, чи правда ведмеді є.

Наш маршрут розпочався на дачних гарячих джерелах. Сьогодні ще нікуди не йдемо, просто ставимо табір і йдемо купатися в джерелах. Одна купалка знаходиться прямо на стежці до наметового табору, а ось друга, з прозорою водою, на території геоес (мутновская геотермальна електростанція).пішли ми на далеку купалку і не пошкодували. Там, крім самої ванни, ще теплий водоспад. Ось це прям здорово!

А ще поруч два величезних грязьових котла, які киплять і кажуть “бу-бу-бу” так, що земля під ногами тремтить.

Ну, і на так звану малу долину гейзерів сходили. Я все шукаю, з якого ж ракурсу її знімають, що вона на долину гейзерів схожа, але все не те. Все-таки гарячі джерела хоч і прикольно, але не гейзери.

Цей рік на камчатці видався напрочуд теплим і сухим. Майже весь сніг зграяв, залишивши після себе голі схили. Ось, наприклад, тут лежав величезний сніжник майже на всю ширину схилу.

Вранці починається, власне, похід. Йдемо в бік мутновского вулкана. По дорозі нам повідомили новину, що вчора у вулкані стався обвал, і вхід в кратер перекрило. Але ми всі сподівалися, що, поки ми дійдемо, якось розсмокчеться. Ні, не розсмокталося, а стало тільки гірше-обвал запрудив річку, і з’явилася небезпека прориву і нового селю, прохід в вулкан повністю закритий, та й небезпечний. Але такі подробиці ми дізналися тільки ввечері, а поки йдемо по стежці через мутновскій перевал в кальдеру вулкана горілий.

Стежка в хорошу видимість досить мальовнича, з неї відкриваються види на вілючинський вулкан, а при ідеальній видимості – і на авачу з коряцьким. Але у нас видимість була якась дивна. Через спеку в повітрі ніби тропічний серпанок. Так що далеких вулканів не видно. Зате видно квітучі схили.

Підходимо ближче до мутновського і встаємо табором на останній чистій річці – ми ж сподівалися завтра з ранку на вулкан піти. Але ні, зустріли інспектора парку, він сказав, що ходити небезпечно.

Ще ввечері сходили прогулятися до невеликих водоспадів біля будиночка вулканолога вакіна. Сам будиночок вже навіть історичного інтересу не представляє-весь перебудували. А водоспади варто подивитися. Там їх цілий каскад, але зазвичай все, крім одного, закриті сніжниками, а зараз, коли сніг розтанув, вони у всій красі.

На тундрах вже дозріває ягода-лохина, шикша, брусниця.

На наступний ранок, раз вже ми тепер знаємо, що в вулкан сунутися не варто, спимо і збираємо ягоду.

А після обіду, коли сонце повернулося і підсвітило каньйон, вирушаємо дивитися водоспад небезпечний. Одне з моїх улюблених місць на камчатці. Там такий величезний каньйон з сімдесятиметровими стінами, де видно всі стародавні виверження по шарах туфу, попелу і базальту. Кожен раз дивлюся в нього і захоплююся! поки все так само стоїть-всією своєю геологією назовні.

Водоспад сам зараз не дуже вражаючий-води зовсім мало в ньому. Чи то через спеку, чи то через те, що його обвал частково перекрив.

Спека стоїть така, що на цій пустельній землі дуже складно перебувати, тому закінчуємо і йдемо назад до “наших” маленьких водоспадів – купатися.

Поки діти хлюпаються, я роблю чергову фотографію мутновського-з цього ракурсу я його ще не знімала.

З мутновським не задалося, пора переходити до наступного вулкану. Шлях від мутновського до горілого йде по кальдері – тут колись під вагою випав попелу вся земля обрушилася в порожнечу, де колись був магматичний вогнище. І тепер тут безкраї рівні поля-велике ніщо.

Зате горілий сьогодні прямо добре виглядає серед рідкісних хмар.

Щось ці хмари нас занепокоїли-раптом ідеальна погода скінчиться. Я запропонувала бажаючим дорослим сходити на горілий прямо зараз. Часу ще тільки півчетвертого, а ми вже прийшли до нашого табору і навіть пообідали. Зараз йти можна, а що буде завтра – неясно. Дітям точно не треба туди зараз – і не встигнуть, і просто вже втомилися і задоволення не отримають. Я пропонувала тані з вовочкою сходити, але щось вона втомилася від переходів з рюкзаками і несподівано вирішила, що краще сидіти з дітьми в таборі і пити чай, а не на гору лізти. Так що пішли ми удвох. Це взагалі чудеса якісь-коли ж ми останній раз кудись ось так удвох ходили?!так що швидко зібралися і пішли наверх. Йшли швидко – і тому, що часу немає, і просто хотілося “побігати”. У цьому, звичайно, свою особливу чарівність, просто швидко йти.піднялися на кратер. Він, як завжди, вражаючий-величезна воронка, а на дні льодовикове озеро. Лід в озері розтанув, але колір води все такий же нереальний, синьо-зелений.

Вершина горілого чіпляє хмари. Вони то зупиняються, огортаючи все навколо, то розсипаються на окремі потоки.

Спускаємося вже по красивому вечірньому світлу. Напевно, тільки заради цього варто було сходити саме ввечері на горілий.

На наступний ранок видимості немає взагалі. Туман такий, що ні зги не видно, на якій би відстані ця зга не була. Від одного намету іншу не бачимо. Значить, на горілий підніматися немає сенсу. У нас ще в планах лавові печери. Ось на них і йдемо сьогодні.йти до печер по тій же кальдері близько 8 кілометрів. По дорозі, яка веде на асачинське золоторудне родовище, по насипу через велике ніщо. Налаштовуємося на довгу прогулянку в тумані – в ньому теж є своя чарівність. Але майже відразу нас обганяє камаз з туристами, і пропонують нас підвезти. Ми-то тільки”за”. Діти взагалі зраділи-схоже, скучили за людьми. Всю дорогу, не замовкаючи, розповідають тітонькам з москви, як ми тут ходимо і що бачили. Довезли вони нас до повороту на печери, а самі поїхали до далеких водоспадів.

Поки їхали, туман піднявся, а потім і взагалі пішов. І далі знову була небувало спекотна і сонячна погода. Але ми вже не на горілому, а в його лавових печерах. Спустилися в першу печеру, найбільшу. Тут на вході величезний сніжник. У першому залі, де іноді проводять концерти, під ногами лід. А ось у другому, нижньому залі відразу ж по коліно води. Мабуть, і печера теж тане.

Походили по великій печері і пішли шукати ті, що поменше. У них вже можна трохиПолазивши. Але це все одно не такі карстові печери з заплутаною системою ходів, де можна заблукати. Це лавова печера-лава текла, по краях “ковбаси” застигала, а середина витікала далі. Виходять такі довгі округлі ходи. Печери горілого дуже старі, частково зруйновані, тому далеко не скрізь можна пролізти.лазити дітям сподобалося, мені – не дуже. Я все-таки більше люблю, коли світло і просторо, ніж коли темно і тісно. І, хоча це взагалі не такі печери, де можна застрягти або заблукати, мені все одно зовні більше подобається.

Тим більше, що зовні тундра, ягода, сонечко світить.

І тепер йдемо назад по кальдері. Але щось йти взагалі не в кайф. Сьогодні вихідний, і таке відчуття, що всі жителі петропавловська вирішили поїхати на печери і водоспади. Джипи по цій курній дорозі так і носяться. Ніякого усамітнення.на наступний ранок все-таки йдемо на горілий разом з дітьми. Погода відмінна, вершина повністю відкрита – все побачимо, що планували. На цей раз піднімаємося, звичайно, набагато повільніше, але все одно спокійно йдемо. Мабуть, діти вже змирилися з тим, що їх тягають в гори, і їм нікуди подітися, так що нити марно.

Піднялися на кратер, помилувалися озером, яке сьогодні дуже яскраве – пряме сонце йому дуже йде.

Потім ще ми з сережкою сходили на другий кратер. Але якось він не дуже вразив. Активність горілого зараз мінімальна, навіть фумароли майже згасли, а кислотне озеро практично пересохло. Так що кратер з льодовиковим озером вражає куди більше.

По дорозі вниз ще милуємося навколишніми просторами-нижній шар хмар чіпляється за вершини, а верхній становить химерні візерунки на небі.

Ну, і вілючинський вулкан зі своєю хмарою. Воно так завжди сидить-домашнє таке хмарка.

Сьогодні у нас ще один пункт програми, не менш цікавий, ніж вулкан. Ну, або кому як. Мені так вже точно. Сьогодні на стоянці під горілим у нас призначена зустріч. Ще один наш друг, з яким ми ходили на урал, зараз водить групи по камчатці. І у нього починається черговий тур. Сьогодні ввечері їх привезуть до горілого. А ми вже там.

Взагалі на камчатці постійно такі зустрічі. Маршрути більш-менш одні, по ним все і ходять. І, якщо вистачить везіння, то можна зустріти когось, з ким не бачилися пару років. І гаразд, коли в хостелі зустрічаємося, а коли ось так, під вулканом-взагалі чудеса!але ця зустріч у нас була більш-менш запланована, ми заздалегідь маршрути звірили і знали, що сьогодні ночуємо поруч. Загалом, пішли ми в гості-чай пити, пісні співати. Дуже здорово посиділи, поспілкувалися.що мені ще сподобалося, що діти теж були з нами. Тобто. Не просто десь навколо з палицями бігали, а саме сиділи в колі, в туристичних розмовах брали участь – вони ж у нас теж досвідчені мандрівники. Загалом, дуже приємний останній вечір під горілим вийшов.

А на наступний ранок ми вже їдемо з кальдери. Для учасників цей день походу найпростіший-нікуди ходити не треба. А для організації один з найскладніших. Треба не тільки переїхати від одного вулкана до іншого, а їхати там годин 5, а то й більше. Але і по дорозі докупити продукти, зателефонувати за всіма наступними домовленостями, поки є зв’язок. І взагалі, як тільки зв’язок з’являється, так починаються якісь складності. Всім щось треба, причому чогось дивного. І гаразд би про вулкани писали, а то про шкільну форму.але ми все-таки приїхали на авачинський перевал. І тут почалася та частина маршруту, яку я раніше не бачила. Ми три рази збиралися на авачу, але жодного разу не піднялися – завжди погода була настільки жахлива, що навіть на авачинському перевалі перебувати неможливо, вітром зносить. А сходження в таку погоду просто небезпечно. Тому, маючи такий негативний досвід, я не дуже розраховувала, що ми піднімемося на авачинський вулкан. Але поки все добре-авачу навіть видно з перевалу.

На авачинському перевалі живуть чарівні евражки, вони ж берингійські ховрахи.

Їх просто неможливо не годувати. Якщо просто сісти і сидіти, вони тут же вдаються і вивчають, що ж у тебе в руках.

Годуванню євражок ми і присвятили весь день, що залишився. А на наступний ранок встали раніше і все-таки пішли наверх. Погода відмінна, видимість мільйон на мільйон, навіть перед світанком.підйом на авачу досить важкий-перепад висот від місця стоянки до вершини більше двох кілометрів. І, хоча наверх йде дуже хороша стежка, все одно буває важко і дорослим.

Дітей приблизно з половини підйому довелося вести за руку, тому що шлак з-під ніг їде, і їм важко. Але, за великим рахунком, досить спокійно піднялися. Йшли ми в середньому темпі, як і інші групи на схилі (народу дуже багато, просто постійний потік). Потихеньку, сідаючи і відпочиваючи, за 5,5 годин виповзли на кратер. На останній ділянці підйому, вже перед кромкою кратера, лежать три мотузки, за які можна руками страхуватися.

Піднялися на кратер, а там-лазня. Вулкан живий, гарячий, між лавовою пробкою і стінками проривається гаряча пара. Земля під ногами відверто гаряча. Якщо лягти на неї, то прямо як в хамамі – лежанка на гарячих каменях.

На дальній стороні кратера-фумарольне поле з виходами кристалічної сірки. Дим, запах сірководню, пар, кольори просто неземні. А коли дим трохи роздуває вітром, то відкривається вид на коряцький вулкан.

Але все одно, звичайно, не мутновський – там ці фумарольні поля куди більш ефектні.наостанок фотографуємося на тлі хмар під ногами. Мені насилу вдалося дітей підняти сфотографуватися-сидіти в” лазні ” набагато приємніше, ніж стояти на вітрі.

І починаємо спуск назад з марсіанського світу, де льодовики сусідять з гарячою червоною землею.

Котитися вниз по шлаку одне задоволення, як на ліфті-вжух, і їдеш.

Поки ми гуляли, підкралися хмари. Вершини все одно залишилися вище хмар, тому здавалося, що все так само сонячно. А потім ми увійшли в хмару-дуже щільний туман. Ось тільки що світило сонце, а вже знову не видно власного носа. Дивовижне відчуття!

І скочувалися ми по шлаку крізь хмару досить довго, мало не половину висоти. А потім знову повернулася видимість, тепер хмари, як годиться, вище нас. І гаразд, ми спускалися, у нас вибору не було. Та й спускатися з авачі набагато простіше, ніж на неї підніматися. Але ж часто буває так, що починають підніматися в таку похмуру погоду і тільки потім виходять вище хмар. Це ж скільки терпіння і віри треба мати, щоб продовжувати підйом, сподіваючись, що зверху хмари все-таки розійдуться. А то який сенс йти, якщо нічого не побачиш.з авачі ми благополучно спустилися, і вже ввечері були в петропавловську і їли юшку з кіжуча.а на наступний день у нас був, можна сказати, цвях програми – морська екскурсія в бухту російську.

Це там, де дивляться косаток. Дуже я на них розраховувала, але цього разу вони не припливли. Зате приплив горбатий кит і помахав нам своїм хвостом.

Для мене це завжди якісь неймовірні переживання-зустрітися з дикою твариною. А коли з таким величезним-особливо!а в самій бухті ще й лежбище сивучої-ціла гора їх гріється на каменях.

Ось такі молоді милашки і суворі альфа-самці.

Відразу стало зрозуміло, чому їх називають морськими левами. Як вони гарчать! натурально, як лев, на всю округу. А над морем їх рик дуже далеко розноситься.і окремий бонус-рибалка. Ось таку риболовлю я розумію, коли тільки опускаєш гачок, і можна вже витягувати – риба точно є.

Діти у мене взагалі перший раз в житті рибалили, а тут ще таке місце рибне – чудеса та й годі. Сережку взагалі ледве від вудки відтягли. Була б його воля, він би там жити залишився.поки вони ловили, я там пташок фотографувала-баклани, поморники, сокири.

Ще нерпу бачили. Або це ларга? я так і не зрозуміла, хто з них хто, і якого тюленя називають ларгою.

Над океаном висить туман, чіпляючись за прибережні скелі.

А в авачинській бухті все таке ж яскраве сонце.

І у нас залишився останній день на камчатці. Взагалі ми сподівалися присвятити його вертолітної екскурсії в долину гейзерів (страшно подумати, скільки грошей на це треба). Але знову не склалося-всі польоти закриті аж до вересня. Я так зрозуміла, у зв’язку з падінням вертольота на початку серпня.загалом, останній день проводимо в ненапряжном релаксі. З’їздили на гарячі джерела. На зеленівських озерках я до цього не була, було цікаво посмотерть. Там обладнаний теплий басейн, кілька гарячих сірководневих купалок, а поруч-крижане озеро.

Увечері гуляємо містом, нарешті піднімаємося на мішенну сопку – подивитися на авачу, з якої спустилися.

І залишається тільки купити ікри, щоб вистачило до наступного разу, і відправлятися додому.

15.10.2021, aysa , новосибірськ

камчатка, походи, водоспад, гори інші статті автора

• і знову про камчатку. Похід в серпні2020 року
  • велика подорож по узбекистану
  • німецько-французько-іспанські канікули

попередня стаття“черговий інстаграмний герой”: чоловік лери кудрявцевої покликав сарика андреасяна поговорити по-чоловічому
наступна статтяСергій Безруков вперше повідомив про причини розриву з колишньою дружиною Іриною.